HABERLER - EDİTÖRDEN

"ENERJİ"NİN ÇAĞRI MERKEZİ DÜNYASI İÇİN ANLAMI

 

Paylaş

 

 

Kamu içerisinde ENERJİ, çağrı merkezleri tarafından en çok ilgi gösterilen sektör durumuna geldi. Enerji içinde ise ELEKTRİK DAĞITIM ŞİRKETLERİ…

 

 

 

Kamu kurumlarının çağrı merkezi hizmetlerinde dışkaynak kullanımı da tercih edilen bir yöntem, her ne kadar henüz tam yaygınlaşmış olmasa da... Ama “outsourcing” konusu da, kamudaki özelleştirmelerle birlikte daha çok gündeme gelmeye başladı.

İşte bu noktada, kamu içerisinde ENERJİ, çağrı merkezleri tarafından en çok ilgi gösterilen sektör durumuna geldi. Enerji içinde ise ELEKTRİK DAĞITIM ŞİRKETLERİ…

Hızla özelleşen elektrik dağıtım şirketleri vatandaşla iletişimlerini çağrı merkezi üzerinden kurma hedefiyle çalışmalarını sürdürürken, diğer yanda çağrı merkezi hizmeti, elektrik dağıtım şirketleri için düzenleyici kurum olan EPDK tarafından zaten hep beklenen ve istenen bir hizmetti. Öyle ki EPDK 2002 gibi çağrı merkezi sektörü için bile çok erken olan bir tarihte yayınladığı Elektrik Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği’nde dahî bu ihtiyaca açık ifadelerle yer vermişti. Yine de bu alandaki birçok şirket için uzun yıllar müşteri hizmetleri, klasik birkaç telefon hattı ile müşterilere yanıt verilen bir sistem olarak yürüdü.

Son 2 yıldır ise hem çağrı merkezlerinin müşteri hizmetlerindeki etkinliğinin kanıtlanması hem de raporlama, analiz etme gibi özellikleri ile şirketlerin sistematik çalışmasına olan katkıları nedeniyle bazı elektrik dağıtım şirketlerinin çağrı merkezlerini hayata geçirdiklerine birer birer şahit olduk.

İşte bu önemiyle elektrik dağıtım şirketleri KAMU CALL CENTER ZİRVESİ içinde ayrı ve özel bir oturumla yerini alacak. Çağrı merkezi kurmuş olan elektrik dağıtım şirketleri bir masa etrafında toplanarak, çağrı merkezinin hem kurumun sistematiğine faydalarını hem de vatandaşın hizmet alırken hayatını nasıl kolaylaştırdığını kendi bakış açıları ile anlatacaklar ve neler yaptıklarını paylaşacaklar.

Diğer yandan çağrı merkezi hizmeti bu şirketler için sadece verdikleri hizmete dair değil, yukarıda bahsettiğimiz gibi outsourcing edilebilecek alanlarla da dolu.

Dışkaynak kullanmak için en uygun alanlarsa satış kanalında görünüyor. Enerji sektöründe bireysel ve kurumsal abonelik satışları, dünyada çok önceden beri var olan çalışmalar ancak ülkemizde henüz yeni yeni görmeye başlıyoruz.

Ülkemizde de önümüzdeki 5 yılda çağrı merkezlerinin iş hacminin yüzde 30’luk payının enerji sektörüne ayrılacağı söyleniyor.

Bu yepyeni konuyu dergimizin elinizdeki sayısında, dışkaynak firmaların ağzından ve bakış açısından geniş bir dosya konusu olarak bulabilirsiniz.

Elektrik dağıtım şirketleri, potansiyeli ile hem dergimizin hem de Zirve’nin gündeminde, peki sizin ne kadar gündeminizde…

Gelecek sayıda görüşmek üzere…

 

 

 

Arama:

ÇAĞRI MERKEZLERİNDE TEŞVİKLER, DENETİMLER, ZİRVELER …

Kesin olan bir şey var ki, bugün “bilgi güçtür”. Bilginin bu kadar önemli olduğu noktada da o bilginin sırayla; toplanması, toplanan bilginin korunması ve ardından da işlenmesi meseleleri önemli hale geliyor.

ÇAĞRI MERKEZLERİNDE “0850’Lİ” DÖNEME GEÇİŞ

Son günlerde çağrı merkezlerini aramak isteyen müşteriler, her zaman aradıkları 444’lü numaralardan farklı, 0850 ile başlayan yeni numaralarla karşılaşıyor. Bu bir sürpriz değil çünkü birçok firmanın çağrı merkezi numarası, BTK ‘nın yapmış olduğu Numaralandırma Yönetmeliği sonrası değişti.

YAYINCILIK MESLEĞİNE UYGUNLUĞUMUZUN BELGESİ; SEYAD ÜYELİĞİ

Bizim gibi düşünen ve hareket eden tüm sektörel yayıncıların bir çatı altında buluştuğu SEYAD Sektörel Yayıncılar Derneği’ne mayıs ayı itibariyle üyeliğimizin başladığını büyük bir mutlulukla sizlerle paylaşmak istedik.

ÇAĞRI MERKEZLERİNDE ARTIK ZİRVE ZAMANI

Dergimizin yeni sayısı sizleri sektörün gelişmeleri ve yeni haberleri ile karşılıyor. Yeni çağrı merkezlerinin açıldığı haberleri sektörün ne kadar geliştiğinin en büyük göstergesi.

5 YILIN ARDINDAN...

İşte bu yıl bizim Türkiye çağrı merkezi sektöründe 5. yılımız. Ardımıza baktığımızda sektörün bu zaman zarfında çok büyük mesafeler kat ettiğini görüyoruz.

BANKA ÇAĞRI MERKEZLERİNDEN RAKAMLAR

Banka çağrı merkezlerinde nisan-haziran dönemlerinde işgücü devinimi arttı. Ancak devinimin bir kısmı dikey pozisyonlara geçişten kaynaklandı.