Eko CC’nin ve Vodasoft’un birleşmesinden doğan EKO CCS’in rakamları ve planları açıklandı

0

Eko CC ve Vodasoft şirketleri 2016 yılının sonlarında birleşme kararı aldıklarını açıklamışlardı. EKO CCS adını taşıyan yeni şirketin birleşmeden sonra ulaştığı rakamlar ve büyüme trendi hakkında bilgiler yöneticilerinin ağzından açıklandı.

 

Çağrı merkezi sektörünün perakende markaları portfoyü ile dikkat çeken isimlerinden Eko CC ve Vodasoft,  birleşme kararlarını açıklayan basın toplantısını 18 Ocak tarihinde Taksim Divan Otel’de düzenlediler. Birleşme sonrası ortaya çıkan yeni isim EKO CCS oldu. Ortaklık yapısında ise Eko CC’nin sahibi olan Serhan Süzer ve Vodasoft’un sahibi Zekeriya Arslan ortak ölçekte büyük ortaklar olurken, 3 küçük ortağın daha yer aldığı kaydedildi. EKO CCS’in genel müdürlük görevini ise daha önce Eko Contact Center Genel Müdürlüğü görevini yürüten Serkan Başöz üstlendi.

İlk olarak söz alan Başöz, toplantıda sektörle ilgili genel bilgiler aktardı. Sektörün pazar büyüklüğünün 4.45 milyar TL seviyesine ulaştığını ve bu rakamla reel olarak yüzde 3-4 büyüme kaydettiğini açıkladı. İstihdam alanında ise yüzde 3 artış göstererek 85 bin kişiye ulaşan sektörün gelecek yıl 92 bin çalışan kişi sayısına çıkmasının beklendiğini söyleyen Başöz, çalışan profilinin yüzde 65 oranında kadın çalışanlardan oluştuğunu da hatırlattı.

2 ŞİRKETİN ESKİ VE YENİ RAKAMLARI İLE HEDEFLER

Daha sonra birleşme öncesi 2 şirket hakkında bilgi veren Başöz, Eko CC’nin 150 kişi ile 35 markaya hizmet verdiğini ve en genç çağrı merkezlerinden biri olduğunu belirtirken, Vodasof’un ise 2002 yılında kurulan bir çağrı merkezi olduğunu ve 350 çalışan ile 75 marka müşterisi olduğunu hatırlattı.

Daha sonra söz alan EkoCCS Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO’su Zekeriya Arslan ise birleşme sonrası oluşan yeni yapıyla ilgili bilgi verdi. Toplam 110 markaya hizmet vereceklerini belirten Arslan böylece sektörde en fazla markaya hizmet veren çağrı merkezi haline geldiklerini aktardı.

Daha sonra 2017 büyüme hedeflerini açıklayan Arslan, 700 müşteri temsilcisi ile kurum olarak yüzde 25 büyümeyi amaçladıklarını, ve anlaşmanın tamamlandığı 2016 eylül sonundan itibaren zaten yüzde 15 büyüyerek hedeflerin çoğunu henüz yıl bitmeden tamamladıklarını vurguladı.

3 yıllık vadede ise 250 markaya hizmet veren bir kurum haline gelme planları yaptıklarını kaydeden Arslan, ayrıca bu ölçekte yüzde yüz yerli sermaye olduklarının da altını çizdi.

ARAPÇA OFFHORE HİZMET PLANI

Son olarak söz alan EkoCCS Yönetim Kurulu Başkanı Serhan Süzer, yeni lokasyonları ve Arap ülkelerine offshore hizmetini de içeren iş planlarından bahsetti.

Yerli bir firma olarak katma değerli işler yapmamız kaçınılmaz diyen Süzer, sözlerini şöyle sürdürdü; “Dünyada çağrı merkezi için merkez ülkeler vardır, Hindistan gibi… Biz Türkiye’nin de bu konuda büyük şansı olduğunu düşünüyoruz. Ülkemizdeki Suriyeli sayısını ve iyi derecede Arapça konuşan T.C vatandaşlarımızı düşünerek Arap dünyasına açılmayı düşünüyoruz. Anadolu’da 300 kişilik sınır ötesi hizmet veren bir çağrı merkezi düşünün. Hem Türkiye’ye gelir hem de istihdamda katkıda bulunuyor olacağız.

 

YENİ LOKASYON 8.500 METREKARE

Yeni lokasyonları hakkında da bilgi veren Süzer, 8 bin 500 metrekare ile yeni lokasyonlarının İstanbul’daki en büyük lokasyon olacağını ancak daha çok çalışanlarına keyif alacakları bir alan yaratmayı amaçladıklarını kaydetti.

YENİ ŞİRKETİN BANKA HEDEFİ VAR

Mevcut yapıda kamu, banka ve telekom sektörlerinden kurumlarının müşteri portföylerinde bulunmadığını belirten sözcüler, ancak bankalar tarafında müşteri hedeflerinin olduğunu açıkladı.

Share.

About Author

Leave A Reply